Wednesday, January 26, 2011

"contest cintai alam sekitar"


 Anjuran : BLOG AMMAR

Tarikh Tutup : 14.02.2010

 Langkah2 Menangani Alam sekitar :
Walaupun kerajaan dah letak berjuta2 tong sampah kat negara ni,dan berpuluh2 motivasi,kempen yang berkaitan alam sekitar dilaksanakan seumpama kempen kitar semula,tetapi tetap tak menjadi jgk coz zaman skrgkan zaman duit $$$$$ di mana ada duit disitu akan diberi tumpuan so ape kata?...

1) Kalu Pihak kerajaan boleh menyediakan satu tong sampah canggih (contoh : setiap kali anda membuang sampah anda akan mendapat duit serta merta) "setiap sampah yg beratnya 500g duit syiling rm0.10 akan keluar dari tong sampah tu. amacam? cangih tak..sah2 ramai kanak2 berminat ni"
"besusah2 dahulu kerajaan keluar modal tp kalau berbaloi ape salahnya kan"

2) Membuat pertandingan di setiap kg (setiap rumah yang membuang sampah paling banyak akan mendapat hadiah) "hampers dah r"..mcm kat sekolah tu kelas yang terbersih di beri hadiah kan.(rasa cara ni dah ada ni)

3) Skrgkan kerajaan menyarankan satu rumah satu komputer so apekata plak kita buat kempen baru "SATU RUMAH SATU POKOK" hehehee so setiap rumah kat dalam negara ni dimestikan mempunyai  pokok..tak kira r pokok tu besar ke kecik ke atas tanah ke dlm pasu janji ada pokok..oksigen tu oksigen..lagi bagus untuk permulaan pokok2 diberi secara percuma hehehe

4) Idea kering dah ni so.. last "Untuk diri sendiri,ringankanlah jari jemari utk buang sampah ke tempat sepatutnya..ringankanlah tulang utk mencantikkan kawasan rumah anda, kalau diri sendiri takde perasaan nak bersih so..no komen r.."


Tuan penganjur aku takde pic sndiri nak ditayang coz diriku hanya menjadi jurugambar sahaja...


Pic anak2 & suami at PANTAI BALOK KUANTAN..

JOM JOIN INI CONTEST KLIK

1 comments:

Ammar said...

Thanks sebab join contest ni